Uutiset
Mid Tourin logot uudistuvat

Mid Tourin logot uudistuvat

Mid Tour toimikunta järjesti logonsuunnittelukilpailun kauden 2021 päätteeksi, jossa haettiin uutta ilmettä Mid Tourille, Ladies Mid Tourille sekä kaudella 2022 aloittavalle Mid Tour M40 kiertueelle. Ehdotuksia tuli erittäin paljon, joista pitkän pohdinnan jälkeen valittiin Mira Martikaisen ehdotukset. Logo oli selkeä golfiin liittyvä ja helposti muunneltavissa värien ja tekstien avulla eri kilpailukiertueille (Mid Tour, Mid Tour M40 ja Ladies Mid Tour). Logojen pdf versiot löytyvät Mid Tourin nettisivujen Mediapankki-välilehdeltä.

Kiitos kaikille kilpailuun osallistuneille! Alla Miran kertomana, kuinka Mid Tourin uudet logot syntyivät.

Tourista tunnukseen

Tartuin Mid Tour -tunnuksen suunnittelukilpailuun suurella mielenkiinnolla. Työurani varrella olen suunnitellut yrityksille, yhdistyksille sekä eri instansseille satoja tunnuksia, merkkejä ja logoja, joukossa useita urheilu-aiheita, mutta golf lajina oli vielä uutta. Mid Tourin -kilpailukiertueen uudistettavaan tunnukseen liittyi haastava toiminnallinen tarve; siihen haluttiin kolme toisistaan erottuvaa käyttötapaa viestimään Mid Tourin kolmesta eri kiertueesta. Lähdin tavoittelemaan tunnukseen yksinkertaisia visuaalisia elementtejä, jotka selkeästi viestivät itse golf-lajista sekä tourin monipuolisuudesta.

Graafisen suunnittelijan ja muotoilija-opiskelujen jälkeen on kokemusta kertynyt AD:na useissa mainostoimistossa ympäri Suomea noin kolmenkymmenen vuoden ajalta. Nykyään työskentelen freelancerina graafisen suunnittelun, markkinoinnin ja mainonnan parissa sekä vapaana taiteilija. Tunnuksia ja muita töitäni löytyy Facebookista ja Instagramista “Miramerkki” -nimellä.

Mid Tourille kiitos ja toivotus vauhdikkaasta alkaneesta toimintavuodesta 2022!

Mira Martikainen       www.facebook.com/miramerkki       #miramerkki